lördag 31 juli 2010

Early years

Har haft en väldigt nostalgisk dag idag. Min syster nämnde ett datorspel som vi brukade spela när vi var små som hette "King's Quest VI". Jag blev väldigt nyfiken på om jag kunde ladda ner någon sorts MS-DOS emulator till mitt nintendo DS så jag kunde spela det bärbart. Tog någon timma innan jag lyckades klura ut vad jag behövde för att få det att fungera men nu så har jag bland annat King's quest VI och även två andra spel jag brukade spela som liten: SkyRoads och Battle Bugs. Det senare vad ett av mina favoritspel som liten så jag blev väldigt glad över att jag kunde hitta det igen. Har suttit och spelat Final Fantasy IX också som var det första FF spelet jag någonsin spelade. Nostalgin har varit överflödig idag.

Läste något hemskt idag också, att en ny lag låter TV-kanalerna får själva få bestämma hur ofta de vill ha reklampauser under en timmes gång (max 12 ggr!) så det låter som att televisionens tid snart är över. Tv:ns syfte var i början var att ge ut så mycket reklam som möjligt till folket men man upptäckte att man inte bara kunde ha kanaler som visade upp produkter som kunde köpas, utan man var tvungen att ha något däremellan också, därmed kom serier och filmer (med smyg-reklam i sig). Jag slutade titta på TV för ett antal år sen när jag upptäckte att datorn var tusen gånger mer anpassningsbar. Jag fick se vad jag ville, när jag ville och man slapp all reklam.

Usch för reklam säger jag bara, jag hoppas att tittarsiffrorna sjunker rejält och att man bojkottar TV:n och att det blir dess död. Stupid moving-picture-box.

Dagens låt (spotify): Health - USA Boys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar